
Ovo nije prvi put da se Asos odlučio svojim primjerom poticati druge brendove na važnost proizvodnje i potrošnje koja uključuje dijeljenje, posudbu, popravljanje i reciklažu postojećih proizvoda s ciljem stvaranja duže vrijednosti istih. U rujnu 2020. godine objavili su svoju prvu kružnu kolekciju od 29 komada koja je napravljena prema tri načela kružnog gospodarstva Zaklade Ellen MacArthur.
Britanska internetska trgovina modom i kozmetičkim proizvodima Asos objavila je, u suradnji s Centrom za održivu modu, Asos Circular Design Guidebook. Vodič za dizajn je zamišljen kao pomoć studentima, dizajnerima i modnim brendovima u kreiranju i dizajniranju modnih proizvoda koji podržavaju kružno gospodarstvo.
Fokus na održivo
Ovo nije prvi put da se Asos odlučio svojim primjerom poticati druge brendove na važnost proizvodnje i potrošnje koja uključuje dijeljenje, posudbu, popravljanje i reciklažu postojećih proizvoda s ciljem stvaranja duže vrijednosti istih. U rujnu 2020. godine objavili su svoju prvu kružnu kolekciju od 29 komada koja je napravljena prema tri načela kružnog gospodarstva Zaklade Ellen MacArthur. Svaki odjevni predmet u kolekciji je zadržavao QR kod kojeg su potrošači mogli skenirati kako bi dobili više informacija o principima kružnog dizajna.
Godinu dana kasnije svjetlo dana je ugledao njihov vodič koji kroz interaktivan sadržaj obuhvaća pojedinosti o strategijama i tehnikama recikliranja koje trenutno nudi modna industrija. Uz to su izabrani primjeri najboljih praksi u kružnom dizajnu kako bi se potaknuo širi pristup istom. Osim sadržanih savjeta, Asosov vodič opisuje i vlastite ciljeve održivosti koji su posljednih godina postali agresivniji. Tako je tvrtka u rujnu ažurirala program ,,Moda s integritetom” kojeg su predstavili 2010. godine, s ciljem da do 2030. uključe još četiri dodatna cilja: Be Net Zero, Be More Circular, Be Transparent and Be Diverse. Navedeni ciljevi dio su strategije u kojoj Asos u narednih devet godina želi proizvodnju bazirati na što većem korištenju održivijih ili recikliranih materijala.
Još dobrih primjera
Uz bok Asosu stoji i švedski div H&M koji je također pokrenuo alat pod nazivom ,,Circulator” namijenjen procesu kružnog dizajna. Sastoji se od dvije komponentne, prva obuhvaća informiranje o kružnom dizajnu, a druga je digitalni alat za ocjenjivanje koji se temelji na praktičnim učenjima. Svoj alat su odlučili poduprijeti kolekcijom koja će biti dostupna od 9. prosinca u odabranim trgovinama i online, a koja će uključivati veganski materijal, tkaninu izrađenu od starih odjevnih predmeta i tekstilnog otpada kao i topivi konac za šivanje koji pričvršćuje dugmad ili perle te tako omogućuje lakše rastavljanje odjevnih predmeta za njihovu reciklaciju.
U Hrvatskoj je koncept kružnog gospodarstva i održivog dizajna u modi još uvijek na začetku, a istu kroz svoje kolekcije i odjevne predmete zagovara i podržava nekoliko manjih brendova koji su pronašli odgovor na potrebe svojih eco osviještenih kupaca.